Problémák és megoldások a tárhellyel kapcsolatban
A legtöbb webes tárhellyel rendelkező e-kereskedelmi oldalak sajnos különféle tárhely problémákkal küzdenek. A DiMa szakértője 5 pontban mondja el, hogy hogyan tehetünk ez ellen.
Ha van egy sikeres e-kereskedelmi oldalad, amelyen a forgalom folyamatos, de az oldal működése hullámzó, akkor általában a tárhellyel kapcsolatban akadnak kérdéseink. Sokan nincsenek megelégedve a tárhely kapacitásával kapcsolatban, pedig megoldások mindig vannak.
A robusztus tárhely választásnak számos előnye van, a korlátlan sávszélesség és a vándoroltatás támogatása még azonban nem elég ahhoz, hogy lefedje a teljes problémát. A tárhely problémájának megoldása nem csak fenntartja és futtatja a webhelyet, hanem még másban is megoldást nyújt. Szeretné tudni, hogyan? Olvasson tovább!
Tippek a tárhely felturbózására
1. A webhely leállásának igazi költségei
Minden alkalommal, amikor leáll a webhely, nem csak a jövedelemből veszít a tulajdonos, hanem a produktivitásból is, hiszen a helyrehozatal összege sem kevés és a hírnév is sokat számít. Amikor az Amazon.com és az Amazon.ca 30 percre nem működött, a felbecsülések szerint a cég elvesztette az előző évi keresetének 2 millió dollárját.
Lehetséges, hogy mi még csak most indítottuk az oldalt, vagy hogy bevételünk nagyon messze van még az Amazonéhoz képest, de ez azt is jelenti, hogy egy ilyen leállás, egy ilyen veszteség sokkal jobban arcul is csap bennünket. Ami még rosszabb, hogy a veszteség itt még nem ér véget, hiszen jól tudjuk, hogy a mi veszteségünk a versenytársaknak nyereséget hoz... Ne vegyük tehát félvállról a webhely leállásának problémáit, válasszunk inkább körültekintően tárhelyet!
2. Válasszunk tárhelyet a sebesség alapján
4 emberből 2 nem fog visszatérni az oldalra, ha annak a betöltése tovább tart, mint 4 másodperc. Míg az oldal leállása kapcsán keletkezett bevétel-elesés könnyen kiszámítható, addig nem tudjuk számon tartani azt az összeget, amelytől az oldal lassúsága miatt esünk el. Emiatt ez talán még veszélyesebb.
A webhely gyorsasága jelentős mértékben növeli az üzlet sikerességét. Ennek még pszichológiai magyarázatai is vannak.
3. Viszlát „500 error” hibaüzenet
A tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes a menedzselt tárhelytartók közül választani, hiszen akkor talán zérót mondhatunk az „500 error” hibaüzenetnek. Egy brazil honlap kiváló példa erre, hiszen ők rengeteg felhasználó által generált tartalommal rendelkeznek – köztük videókkal is –, havonta 8 millió oldalletöltést tudhatnak be, 8 gigabájt értékű adatot és hatalmas rajongói közösséget. Ők jó példa arra, hogy hogyan válasszunk tárhelyet. Évekkel ezelőtt, amikor áttértek a Kinsta menedzselt tárhelyre, akkor szűnt meg náluk a hibaüzenet. Érdemes tehát olyan tárhelyet választani, ahol problémamentesen és gyorsan fut a weboldal.
4. Pénzmegtakarítás a megosztott IP címmel
Dedikált vagy megosztott IP cím? –a tyúk-tojás vitához hasonló kérdés... Sok cég fél attól, hogy a megosztott tárhely befolyásolja majd az üzlet hírnevét, a Google azonban nem foglalkozik ezzel a problémával, ha az oldal jól teljesít. Szerintünk, ha okosan választja ki a tárhelyet, akkor nem is kell szembenéznie ezzel a problémával.
A megosztott tárhely egyébként számos előnyt kínál – eltekintve a költségmegtakarítás tényétől, ami máris igazán pozitív –, hiszen könnyű létrehozni, egyszerű a karbantartás és a tárhely szolgáltató és a frissítési technológiák is biztonságosnak mutatkoznak.
5. Az SSL titkosító előnyei
A tárolt adatok biztonsága egyre fontosabb. Nem teljesen biztonságos a HTTP forgalom, az SSL teljesen titkosított forgalom. A Google ösztönzi a biztonságos weboldalak létrehozását és az SSL 2048 bites kulcs tanúsítvánnyal rendelkező webhelyeket előrébb rangsorolja. A keresőoptimalizálás (SEO) ellenőrzésével is látható a különbség a HTTPS és a HTTP weboldalak között. Természetesen a nagyobb honlapok mindig előrébb kerülnek a SEO alapján, mindent összevetve azonban érdemes előnyben részesíteni a SSL tanúsítványú weboldalakat a HTTP weboldalakkal szemben.