MICE - fiatalok képzése, hazai üzletember képzés, kommunikációs képzés, képzési program, vállalkozók támogatása
Középiskolás vagy? Fedezd fel magadban a vállalkozót!
Vedd a kezedbe a jövődet!!
Vedd a kezedbe a jövődet!!

A MICE jelentése: MICE US Foundation, magyarul Mészáros Nemzetközi Vállalkozások Központja Alapítvány. Mészáros László New York államban hozta létre sok éve, ezt a fiatal tehetségek és a jövő üzletembereinek képzésére alakult szervezetet.
A MICE US Foundation régóta nagy sikerrel, egyedülálló módszerekkel szervezi a Vállalkozási Tréning Program elnevezésű képzését, amelynek tananyagát a New York-i „School of Management" állami egyetem buffaloi tanszékével közösen fejlesztette ki a MICE US Foundation és prof. dr. Joseph Salamon.

Magyar szervezete, a MICE - Képzett Fiatalokkal a Jövőért Alapítvány hivatalosan 2007-ben jött létre Budapesten.
Egyedülálló stratégiáját elsősorban az határozza meg, hogy kifejezetten a legfiatalabb és legfogékonyabb 16-18 éves korosztály a Program célcsoportja, a tengerentúlon és itthon egyaránt.
Az ő orientálódásukat, etikus üzleti és emberi magatartásukat, vezetői fogékonyságukat kívánja az Alapítvány erősíteni alapprogramjával, amelynek keretében a sikeres üzleti viselkedés, a piacgazdaság működése, a vállalkozások felépítése, az etikus üzleti magatartás, a forrásteremtés, a stratégiai menedzsment témáiba pillanthatnak be a fiatalok.

A képzés szakmai programja folyamatosan bővül a hazai szakemberek saját elméleti és gyakorlati tapasztalatai mentén.
A stúdiumot esettanulmányok, műhelymunkák, kötetlen beszélgetések segítik és egy angol nyelvű segédanyag is rendelkezésre áll.
A program végén egy Business Plan Workshop, azaz Üzleti Terv elkészítését gyakoroltató, angol nyelvű műhelymunka várja a résztvevőket.
Felmerülhet sokakban, hogy vajon jó ötlet-e 16-17 éveseknek ilyesmit oktatni?
Ha válaszolni akarunk erre a kérdésre, elég azokra a véleményekre utalni, amelyeket a diákok fogalmaztak meg: segít eligazodni számukra a nagyvállalatok és cégek világában.
A VTP Program az üzleti oktatás mellett azonban nevel is, például arra, hogy meg kell tanulni bánni a pénzzel, idővel, emberi erőforrással, meg kell becsülni a csapatmunkát, mások tehetségét és a sajátunkat is.
A diákok megértik, miért fontos a piackutatás, és hogyan vihetik végig ötleteiket, hogyan szerezhetnek rá forrást.
Az idei tanév első 120 diákja éppen egy workshopon ismétli át a félév során tanultakat és javában készítik azt az üzleti tervet és költségvetést, amelynek célja egy fiktív, de működőképes cég felállítása, s amelynek prezentálásával dől el a verseny a szakmai zsűri előtt: melyik csapat nyeri el a több hetes ösztöndíjat az USA-ba.

A MICE folyamatosan pályázik -szerencsére sikerrel- annak érdekében, hogy minél több középiskolás kapcsolódhasson be a VTP kurzusaiba, de kétségtelen, hogy az adományok, az üzleti élet szereplőinek támogatása és nem utolsósorban az 1%-os támogatások meghatározó szerepet játszanak a MICE folyamatos működtetésében.
Ahogyan eddig is sokan felismerték ennek jelentőségét, ezután is bízunk abban, hogy sokféle támogatással és adományokkal segítik a közös munkát.
A MICE hitvallása szerint, minden lehetséges eszközzel bátorítani kell a fiatalokat, hogy megvalósítsák céljaikat, sőt, hogy egyáltalán legyenek céljaik.
Arra kell nevelni őket, hogy etikus, elveik mellett kitartó, bátor fiatal felnőttek legyenek, az üzleti életben és az életük más területein is.

Ahogyan ezt az alapító mondja: „a cél terv nélkül csupán kívánság!"

