Home office. Hogyan legyünk versenyképesek otthonról is?
Ha az otthonunk egyúttal az irodánk is, sokkal nehezebben tudjuk különválasztani a munkát a magánélettől. Számos zavaró tényezővel kell számolnunk, főleg abban az esetben, ha nem egyedül élünk. Érdemes ilyen esetben kijelölnünk egy területet, amit csak a munkának szentelünk.
A cikket a Spaces és a Regus irodaközpontok (IWG Group) támogatták.
A home office ma már az egyik legelterjedtebb formája a munkavégzésnek. A gazdaságilag fejlett országokban a munkavállalók majdnem fele, a munkaidejének egy részében otthonról, kávézóból, vagy közösségi irodákból dolgozik., Európában az irodai alkalmazottak nagy része minden héten megengedheti magának, hogy a munkája egy részét otthonról végezze el.
Sokan szeretik, viszont az árnyoldalával is tisztában van mindenki: nehezebb koncentrálni, ha nincs meg az iroda-feeling és ez kiváltképp igaz akkor, ha nem szoktunk hozzá a munkavégzés ezen típusához. Sokan éppen azért választják a közösségi irodákat, mert mindenki csöndben végzi körülöttük a saját munkáját, így rákényszerülnek ők is arra, hogy ne mással foglalkozzanak, hanem ténylegesen oda tudjanak figyelni a saját teendőikre.
Az otthoni munkavégzés amellett, hogy kevesebb előkészülettel jár reggelente, igazán nehéz is tud lenni, ha nem teremtjük meg magunknak a megfelelő körülményeket ahhoz, hogy eredményesen tudjunk dolgozni. Ha nem vagyunk képesek saját magunk fegyelmezésére, hamar elúszhatunk a feladatokkal és az hamar a munkánk végét jelentené.
Mindenképpen fontos, hogy képesek legyünk különválasztani a munkahelyi és a magánéleti teendőinket. Ha tudjuk, hogy könnyen kizökkenünk a munkavégzés folyamatától bármilyen apróság által, alakítsunk ki saját munkaterületet. Mivel a napunk nagy részét ott töltjük, fontos, hogy jó érzéssel tegyük mindezt, hiszen csak úgy fogjuk tudni eredményesen ellátni a feladatainkat. Bármekkora területet is tudunk feláldozni otthonunkban a munka oltárán, fontos, hogy kényelmes és inspiráló legyen. Tegyünk minden szükséges eszközt egy karnyújtásnyira magunktól, rakjunk ki egy-egy személyes tárgyat, fényképet, de ne zsúfoljuk tele az asztalt, csak éppen annyira, ahogy egy irodában is tennénk. A fontos papírokat és iratokat rendszerezzük, hogy véletlenül se dobjunk ki semmi lényegeset. Osszuk be a teendőinket, állítsuk az elvégzendő feladatokat prioritási sorrendbe, így könnyeben nyomon követhetjük, hogy hol tartunk. Próbáljuk meg kizárni a külvilágot! Lépjünk ki a közösségi platformokról és híroldalakról, kapcsoljuk ki a televíziót koncentráljunk a feladatainkra.
Ha mindent megpróbáltunk, de még így is nehézkesen megy a koncentráció, ráadásul a szomszéd is épp most kezd bele a felújításba, érdemes elgondolkodni további opciókon.
A Regus és a Spaces irodaházaiban amellett, hogy zavartalanul és hatékonyan tudunk dolgozni még inspiráló környezetben is lehetünk, elősegítve ezzel a kreatív gondolkodásmódot. A nagysebességű internet-hozzáférésnek és a technikailag mindennel felszerelt környezetnek hála pedig munkavégzésünk gyors és hatékony lehet.