Centrál 93 Kft. - online biztosítás, gépjármű felelősség biztosítás, casco biztosítás, lakásbiztosítás

Az Ön jövője fontos nekünk!
Az online értékesítés hatása az alkuszi tevékenységre, azon belül a biztosítás közvetítésre
1) Komoly veszély fenyegeti a klasszikus biztosítás közvetítőket az elektronikus értékesítési rendszerek elterjedésével. Elsősorban azok vannak nehéz helyzetben, akik semmi mást nem tettek mint azt, hogy vevői igények és az eladói kínálat ismeretéből éltek elsősorban, nem tettek hozzá saját értéket. Néhány területen könnyen kihelyettesíthetők az ilyen közvetítők (ingatlan ügynökök, brókerek, biztosítási ügynökök,..) ha nem találnak valamilyen eszközt arra, hogy a cserefolyamathoz önálló értéket adjanak. A mai világban az információ csatornákon keresztül jut el egy korlátozott számú célközönséghez.
Ezért meglapíthatjuk az alkuszok életében jelentős változást hozott az internet megjelenése
2.)Ma már a hatóságnak küldött jelentéseiket is csak interneten és elektronikus aláírással lehet beküldeni. Az alkuszoknál az online értékesítés egész más szemszögből alakult ki, mint a biztosító társaságoknál. A biztosítók elsősorban költségeik megtakarításában és az üzleti előnyök megszerzése végett használják az online-t, ezzel szemben az aluszok a biztosítások összehasonlíthatósága és a ügyfélkör minél nagyobb számú megszerzése végett kezdték alkalmazni ezt a technikát. Az alkusz ugyan olyan jutalékot kap az online kötés után is, mintha azt személyes eladás révén hozta volna azt létre, a jutalékra azért van neki szüksége, mert igaz, hogy kevesebb munkatárssal tudja ezt a munkát megvalósítani, mintha a személyes eladással tenné, viszont jelentős költségek merülnek fel a számítástechnikai gépek és a programok beszerzése után.
Az online kötés 10. jellemzője
1) Az a személy, aki biztosítással kívánja megoldani kockázati helyzetét az interneten egy biztosító, vagy egy generátor honlapján rövid időn belül saját számítógépe használatával a biztosítási szerződést meg tudja kötni, minden közvetítő személy segítsége nélkül. Az online-t használó biztosító, generátor olyan szoftvert fejleszt ki mely segítségével hozzá közvetlenül a biztosítási szerződést létre lehet hozni.
2) A generátor egy olyan jogi személy, akinek a honlapján a biztosító társaságok biztosítási kínálatát össze tudja hasonlítani és azokat elektronikus úton lehetővé teszi, hogy a honlapot használó személyek azt meg is tudják kötni. A generátor vagy alkusz, vagy többes ügynök, ezért a tevékenységéért a biztosítótól jutalékot kap. Előnye az ennek a módszernek, hogy biztosítási termékek az érdeklődök számára könnyen összehasonlíthatóak és ő egymaga is képes dönteni, melyik biztosító szolgáltatását kívánja igénybe venni.
3) Az online kötés Európában nem idős, igazából az évezred elejétől indult be. Legnagyobb sikereket az Egyesült Királyságban és Olaszországban érték el ezzel a módszerrel. Ma az olasz biztosítók online értékesítése a nem élet biztosítási ágon belül közel 70%-os, ez azt jelenti, hogy szinte az összes gépjármű, valamint lakás biztosítás elektronikus úton történik. Az életágon belül az online értékesítés már nem olyan népszerű, itt az arány csak néhány százalékos. Az életágon belüli kötések elsősorban a befektetési biztosításoknál eredményesebb, ahol az élet és balesetbiztosítási kockázatok a biztosítási szerződésen belül jelentéktelenek.
4) Nyugat-európában a nem élet biztosítási termékek online értékesítése átlagosan 30% körüliek, vagyis az autóbiztosítás, lakásbiztosítás, utazási biztosítás.
5) Magyarországon e módszer körülbelül 5 évvel ezelőtt honosodott meg nagyobb számban és évről évre nagyobb hangsúlyt kap az értékesítésben.
6) Ahhoz, hogy a népszerűsége növekedjék az online értékesítésnek egyre ismertebbnek kell lenni a lakosság körében.
Az online értékesítés előnyei:
7) A technika fejlődésével és az internet elterjedésével egyre többen használják ezen hatékony módszert vásárlási igényeik kielégítési céljából, ezen belül az utóbbi öt-tíz évben a biztosítások értékesítésére is. Az előnyök egyrészt a biztosítók részére mutatkoznak másrészt az igénybe vevő ügyfelek részéről jelentkezik.
8) A biztosítók részéről jelentős átstrukturálódást jelent, ha a belső munkaerő képességben és létszámban van és mellette jelentős nyereségre tehet szert de a piaci növekedés sem lebecsülhető eredmény. A biztosító képzettebb munkatársakat kell foglalkoztasson viszont kevesebb létszám is elegendő ugyanazon munka mennyiség ellátására ezáltal jelentős bértehertől szabadulhat meg. Az ügyfelek részéről jelentős előnnyel bír az, hogy otthonról számítógép használatával egyszerűen papírmunka nélkül a biztosítás gyorsan lebonyolítható. A biztosítás díja általában alacsonyabb mint a hasonló nem online rendszerben értékesített biztosítások esetében. Jelentős időmegtakarítást is érnek el azzal, hogy nem kell hosszabb időt tárgyalni senkivel sem teljesen mindegy, hogy a biztosítás megkötésének pillanatában milyen a hangulata és éppenséggel a lakás mennyire van "vendégfogadó" állapotban. A biztosítás internetes megkötésével rengeteg időt lehet megspórolni mivel nincs utazási költség, parkolási költség, valamint az esetleges idegességtől szabadíthatjuk meg magunkat, hogy nem kell sorba állni időre ékezni, vagy a munkahelyünkről elkéredzkedni.
Az online értékesítés hátrányai:
9) Nem tudhatjuk a számítógép másik oldalán mi történik. Ténylegesen megvalósul e az óhajunk és létrejön e a biztosítási védelem. Csak a programba lévő szöveget tudjuk elolvasni igazából interaktív módon nem tudunk a számítógéppel kommunikálni, a leírt szövegre vagyunk utalva.
10) A bizalom az illető honlapja felé csak a különféle reklámokból és máshonnan kapott információkból van ami nem biztos, hogy elegendő a bizalmi szint magasabb fokának létrehozására. Bizalmatlanok lehetünk magunkkal szemben is, biztos-e, hogy a leírtakat megértettük kellően és ezért lehetséges, hogy a figyelmetlenségünk következtében csapjuk be saját magunkat a szerződés létrehozása kapcsán.
A személyes értékesítés 10 jellemzője
A személyes értékesítés előnyei:
1) A személyes értékesítésnek az igazi lehetőségei ott vannak ahol az emberek intim szféráiban leginkább be kell hatolni ahhoz, hogy biztosítást biztositaskössenek. Az életbiztosítás és a nyugdíjbiztosítás és a különféle megtakarítások biztosítása. A biztosítások díjai itt jelentősen nagyobbak mint a vagyonbiztosítások díjainál, jobban érinti az ügyfelek pénztárcáját és a személyes értékesítésnél egy hozzáértő értékesítő megfelelően, kímélő módszerekkel tudja kezelni ezeket a kényes kockázatok megközelítését. Egyáltalán a kockázat felismerésének folyamata és bonyolultsága teszi ezt a munkát nehézzé. A közvetlen és a bizalomra épülő kapcsolat segíti ezeket a falakat lerombolni a kockázat tulajdonosnál, így sokkal egyszerűbben tudunk kommunikálni ezekről a nagyon komoly témákról egymással.
2) A bizalmat egy biztosítást szerző személyes megjelenésével mélyebben lehet megszerezni a verbális és a non-verbális kommunikáció révén.
3) Egyszerűbb ha valamit nem értünk a biztosítással kapcsolatosan megkérdezni, mivel arra azonnal választ kapunk és így a kérdések, illetve válaszok láncolatával könnyebben el tudunk jutni a meggyőződésig és a döntésig.
Az alkuszi tevékenységről
Tisztelt Ügyfeleink!
Itt szeretnénk tájékoztatni Önöket, milyen biztosítási szolgáltatást vesznek igénybe, amikor cégünkhöz fordulnak, amely alkusz tevékenységet folytat.
Alkuszi tevékenység a következőkből áll:
• a megbízó képviseletében a szerződés megkötése, szerzodeskotes
• a megbízó igényeinek érvényesítésében történő közreműködés
• az ügyfél megbízásából jogosult a biztosítási díj átvételére
• a biztosító hozzájárulása vagy az ügyfél felhatalmazása alapján jogosult a kockázat felmérésében, a szerződésből eredő jogok és kötelezettségek teljesítésében és lebonyolításában való közreműködésre.
• Az alkusz a biztosítási szerződés megkötésének előkészítése során köteles kielégítő mennyiségű, a piacon hozzáférhető biztosítási szerződést elemezni.
• A biztosítási szerződés megkötése előtt az alkusz köteles az ügyfél tájékoztatása alapján pontosítani az ügyfél igényeit és szükségleteit, valamint azokat az indokokat, amelyek a közvetítő által a biztosítási termékkel összefüggésben adott szaktanácsot alátámasztják.
Lépjen kapcsolatba velünk!
2040 Budaörs, Szabadság út 13.
E-mail: central.kft@biztositasmester.hu
Telefon: 06-23-415270
Fax: 06-23-415270
Mobiltelefon: 06-20-9434781