5 dolog, amit soha ne hagyjunk figyelmen kívül, ha székhelyet, székhelyszolgáltatót választunk

A LOGOSZ Cégcsoport sokféle szolgáltatást nyújt az ügyfelei számára: székhelyszolgáltatás, cégalapítás, cégmódosítás, cég adásvétel és bélyegzőkészítés. A szolgáltatásokat nem csak Budapesten nyújtják, hanem sok vidéki városban is a kliensek rendelkezésére állnak.
A www.szekhelyszolgaltatas.eu Budapesten a következő kerületekben érhető el: II., III., VI., VII., VIII., XI., XIII., XIV., XV., XVI., XXII. kerület. Vidéken pedig a következő városokban lehet igénybe venni a LOGOSZ Cégcsoport szolgáltatásait: Debrecen, Kecskemét, Győr, Nyíregyháza, Pécs, Székesfehérvár, Szolnok, Veszprém.
A leendő vállalkozás - és cégtulajdonosoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy székhelyre is szükségük lesz, amennyiben vállalkozásba kezdenek. De mi is az a székhely? A 2006. évi V. 7§ (1) törvény szerint a székhely: „A cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik.” A cég székhelyét cégtáblával szükséges jelölni.
A törvény (7§ (4)) bekezdése még azt is kifejti, hogy milyen ingatlan lehet a cég székhelye: „Cég székhelye, telephelye és fióktelepe olyan ingatlan lehet, amely a cég tulajdonát képezi, vagy amelynek használatára – ideértve a székhelyszolgáltatás útján biztosított székhelyhasználatot is – a cég jogosult.”
Aki céget alapít, vagy vállalkozást indít, tudnia kell, hogy székhelyre mindenképpen szüksége lesz. A cikkben erről írunk részletesebben és azt fejtjük ki, hogy mit ne hagyjunk figyelmen kívül, amikor székhelyet választunk.
1. Szükség van egy központi ügyintézési helyre
A központi ügyintézés helye az a hely, ahol a döntéshozatal, a cég irányítása és ügyvezetése ténylegesen történik. Hogyha a székhely, csak kézbesítési címként működik, akkor a székhely és a központi ügyintézés helye elkülönülhet egymástól. Ezt azonban mind a létesítő okiratban, mind a cégjegyzékben fel kell tüntetni.
2. Sokféle iratnak kell a székhelyen lennie
Rendelet is szabályozza a székhelyen tárolandó iratok minimális körét. A székhelyen kell lennie mindenképpen a cégiratoknak, a hatósági engedélyeknek, az adóbejelentésekkel kapcsolatos iratoknak, az éves beszámolóknak, a cégbejegyzési végzés másolatának, a társasági szerződésnek és az érvényes szerződésnek, amely azt bizonyítja, hogy a vállalkozás vezetője jogosan tüntette fel az adott címet székhelyként.
3. Az otthonunkat is megjelölhetjük székhelyként
Minden vállalkozás- és cégvezetőnek tudnia kell, hogy nem feltétlenül kell székhelyszolgáltatót választanunk, hiszen az otthonunkat is megjelölhetjük székhelyként. Ennek azonban sok hátránya is van. A sok közül most 3 hátrányt említünk meg: az adóhatóság a saját lakásán fogja keresni a vállalkozás vezetőjét, a vállalkozás vezetőjének kell a saját vállalkozását képviselni, minden egyes nap biztosítani kell az elérhetőséget a székhely címén. Nem véletlen tehát, hogy olyan sokan döntenek a székhelyszolgáltatás mellett.
4. Sokféle adatot kell bejelentenünk
Amennyiben székhelyszolgáltatót és ezzel együtt székhelyet választunk, akkor sokféle adatot be kell jelentenünk: a székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét és adószámát, a székhelyszolgáltatási jogviszony kezdő és befejező időpontját.
5. A székhelyszerződést be kell jelenteni
Csak abban az esetben van erre szükség, ha változás áll be a székhelyszolgáltatás területén. Az egyik ilyen változás, ha újonnan kötik meg a székhelyszolgáltatásra vonatkozó szerződést. A másik pedig, ha a korábban megkötött és bejelentett szerződés megszűnik, illetve, ha valami változik a bejelentett adatok közül.